Veel gestelde vragen

Pearle Opticiens doet er alles aan om u zo volledig mogelijk te informeren. Blader door de antwoorden en laat u informeren. Hebt u toch nog een vraag? Dan kan u uiteraard altijd bij onze gediplomeerde opticiens in onze winkels terecht. Zij of hij helpt u graag verder.

 

Vragen over brillen en contactlenzen


Wat is harden?
Wat is ontspiegelen?
Wat is het verschil tussen dag- en maandlenzen?
Wat is een progressieve bril?
Wat is een enkelvoudige bril?
Wat is dioptrie?
Wat is verziend?
Wat is bijziend?
Wat is presbyopie?
Wat is myopie?
Wat is hypermetropie?
Wat is kleurenblind?
Waarom zijn sommige type contactlenzen duurder dan andere typen?

 

 

Vragen over Pearle Opticiens

Wat is de gemiddelde levertijd van een bestelling?
Hoeveel kost een bril bij Pearle Opticiens?
Hoeveel kost een oogmeting voor contactlenzen en hoe vaak moet ik die laten uitvoeren?
Wat is het verschil tussen de iWear-lenzen en -vloeistoffen van Pearle Opticiens en die van de bekende merken?
Ik wil graag beginnen met contactlenzen bij Pearle Opticiens. Hoe werkt dat?
Ik heb mijn ogen onlangs laten opmeten voor een bril. Kan ik die meting gebruiken voor mijn contactlenzen?
Kunnen jullie mij adviseren welke contactlens ik moet gebruiken?
Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?
Ik heb nu daglenzen, maar die vind ik duur. Welke lenzen zou u mij adviseren?
Ik ben op zoek naar een Pearle opticien in de buurt. Waar kan ik die vinden?
Ik ben verhuisd. Waar kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?
Heeft Pearle Opticiens een regeling met mijn ziekenfonds?

 

 

Vragen over online bestellen bij Pearle Opticiens

Welke producten kunnen online besteld worden?
Op welke manieren kan ik online betalen?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop van Pearle Opticiens?
Hoeveel verzendkosten moet ik betalen bij Pearle Opticiens?
Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?
Ontvang ik korting op mijn onlinebestelling?
Ik wil graag een kopie van mijn factuur. Hoe vraag ik deze aan?
Kan ik verschillende lenzen met elkaar combineren?
Kan ik in de winkel, samen met de contactlensspecialist mijn lenzen via de webshop bestellen, zodat ze thuis worden bezorgd?

 

 

Vragen over terugsturen en annuleren

Kan ik mijn bestelling via de webshop annuleren?
Kan ik een online besteld product terugsturen?
Hoe kan ik een contactlensabonnement (iWear Direct) stopzetten of opzeggen?
Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?
Ik heb de verkeerde lenzen ontvangen via de webshop. Hoe wordt dit opgelost?
Welke termijn hanteert Pearle Opticiens om mijn aankoopbedrag terug te betalen?
Hoeveel kosten de lenzen online bij Pearle Opticiens?
Zijn online bestelde contactlenzen goedkoper dan in de Pearle Opticiens?
Is het mogelijk dat lenzen van Pearle Opticiens duurder zijn dan bij andere webshopaanbieders?
Mijn lenzen staan niet op de webshop, maar zijn wel in de winkel beschikbaar. Hoe kan dat?
Kan ik lenzenvloeistof apart online bestellen?
Kan ik ook 1-maandlenzen bestellen of lenzen voor 2 maanden?
Hoe weet ik wat mijn as / cilinder / basiscurve (radius) afwijking is?
Is de levertijd van lenzen altijd binnen 6 dagen?
Is de zonnebril ook in een andere kleur/maat te leveren?

 

 

Vragen over garanties en reparaties

Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?
Wat moet ik doen wanneer mijn zonnebril hersteld moet worden?
Waar kan ik terecht voor problemen over mijn contactlenzen?
Waar kan ik terecht voor vragen over mijn contactlenzen?
Ik bestelde via internet een zonnebril, maar die zit niet lekker. Kan ik hem in de winkel laten bijregelen?

 

 

Vragen over brillen en contactlenzen


Wat is harden?
Door een hardingslaag aan te brengen op uw brillenglazen, kunnen ze krasbestendig gemaakt worden. Dat is overigens alleen nodig bij kunststof glazen, want glazen van mineraal zijn al krasbestendig. [top]

Wat is ontspiegelen?
De Pearle opticien kan de lichtdoorlaatbaarheid van uw brillenglazen tot bijna 100% verbeteren door ze te ontspiegelen. Ontspiegelde glazen zijn heel helder en laten meer licht door. Het lijkt dan net of er geen glazen in uw bril zitten. Zo hebt u geen last van hinderlijke lichtreflectie en is dat voor uw omgeving ook niet geval. [top]

Wat is het verschil tussen dag- en maandlenzen?
Daglenzen zijn zachte contactlenzen die ontworpen zijn om 1 dag te dragen. Daarna worden ze weggegooid. Het voordeel van daglenzen is dat ze niet gereinigd en gedesinfecteerd hoeven te worden. Daglenzen zijn dus ideaal om af en toe te dragen (bijvoorbeeld in combinatie met een bril), tijdens het sporten of vakantieperiodes. Maar natuurlijk kan u ook elke dag daglenzen dragen. Wil u overstappen op een ander lenstype? Maak online een afspraak bij uw gespecialiseerde opticien. [top]

Wat is een progressieve bril?
Een progressieve (of multifocale) bril zorgt ervoor dat u zowel veraf als dichtbij goed ziet én dat er een vloeiende overgang is tussenin. Ideaal als u als bijziende ook last begint te krijgen van verziendheid. Meestal vermindert vanaf 40 jaar namelijk de elasticiteit van onze ooglens zodat we dan eigenlijk ook een leesbril nodig hebben. Een progressieve bril is dan de ideale oplossing om beide problemen op te vangen met één bril. [top]

Wat is een enkelvoudige bril?
Een enkelvoudige bril (ook wel unifocale bril) gebruikt u om goed te zien in de verte OF dichtbij. [top]

Wat is dioptrie?
Dioptrie is een aanduiding van de sterkte van de glazen of contactlenzen. Ze wordt uitgedrukt in een positief of negatief cijfer. [top]

Wat is verziend?
Als u verziend bent, ziet u in de verte goed. Lezen is dan wel een probleem. U hebt dan een bril of contactlenzen met +sterkte nodig. [top]

Wat is bijziend?
Als u bijziend bent, dan ziet u dichtbij goed. Het beeld valt dan vóór het netvlies. Omdat daardoor van elke punt een vlekje op het netvlies ontstaat, wordt het beeld wazig. Dit vlekje heet een verstrooiingsfiguur. De ondertiteling op televisie of borden langs de weg worden dan onleesbaar. De gevolgen van bijziendheid zijn te verhelpen met een bril of contactlenzen met -sterkte. [top]

Wat is presbyopie?
Presbyopie is een oogafwijking die voorkomt bij oudere mensen. De ooglens wordt dan stugger, met verziendheid als resultaat. Concreet betekent dat dit dat u dichtbij niet meer goed ziet. U hebt dan een bril of contactlenzen met +sterkte nodig. [top]

Wat is myopie?
Myopie is een synoniem voor bijziendheid. Als u bijziend bent, dan ziet u dichtbij goed. Het beeld valt dan vóór het netvlies. Omdat daardoor van elke punt een vlekje op het netvlies ontstaat, wordt het beeld wazig. Dit vlekje heet een verstrooiingsfiguur. De ondertiteling op televisie of borden langs de weg worden dan onleesbaar. De gevolgen van bijziendheid zijn te verhelpen met een bril of contactlenzen met -sterkte. [top]

Wat is hypermetropie?
Hypermetropie is een oogafwijking waarbij u niet scherp kan zien door een te groot oog of een oog dat niet goed werkt. Verziendheid is dan het resultaat. U ziet dan goed in de verte, maar niet dichtbij. U kan verziendheid oplossen met een bril of contactlenzen met +sterkte. [top]

Wat is kleurenblind?
Als u kleurenblind bent, kan u bepaalde kleuren niet van elkaar onderscheiden. Meestal zijn dat rood en groen. Kleurenblindheid is erfelijk bepaald. Denkt u dat u kleurenblind bent? Doe dan snel de test. [top]

Waarom zijn sommige type contactlenzen duurder dan andere typen?
Wanneer u een product hebt geselecteerd, kan u in de productomschrijving en de specificaties zien wat de specifieke eigenschappen zijn van de gekozen contactlenzen. De prijs van contactlenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en de vervangingsfrequentie. Uw Pearle opticien kan u hier alles over vertellen. [top]

 

 

Vragen over Pearle Opticiens


Wat is de gemiddelde levertijd van een bestelling?
In bijna alle gevallen kunnen wij uw bestelling binnen 3 dagen afleveren. Voor enkelvoudige glazen, is het soms mogelijk om deze binnen het uur al klaar te maken. Voor progressieve glazen bedraagt de levertijd 7 tot 14 dagen. [top]

Hoeveel kost een bril bij Pearle Opticiens?
De prijs van een bril is afhankelijk van het montuur en het glas dat u kiest. Om te kunnen bepalen welk glas het beste bij u past, is een oogmeting nodig. Bij Pearle Opticiens kan u gratis een uitgebreide oogmeting laten uitvoeren, zonder eerst een afspraak te maken. Voor een deskundig advies verwelkomen wij u graag in één van onze winkels. Pearle Opticiens heeft ook een speciaal gamma met superscherpe prijzen. Ontdek de budgetvriendelijke selectie. [top]

Hoeveel kost een oogmeting voor contactlenzen en hoe vaak moet ik die laten uitvoeren?
Bij Pearle Opticiens zijn alle oogcontroles gratis. We raden u om elk half jaar uw contactlenzen en ogen te laten controleren. [top]

Wat is het verschil tussen de iWear-lenzen en -vloeistoffen van Pearle Opticiens en die van de bekende merken?
Als een van ’s wereld grootste netwerk van opticiens heeft Pearle Opticiens met de bekendste contactlensleveranciers afspraken gemaakt dat wij hun beste lenzen mogen verkopen onder het iWear-label. Het iWear-assortiment bestaat dan ook uit de meest innovatieve contactlenzen en vloeistoffen van dit moment. [top]

Ik wil graag beginnen met contactlenzen bij Pearle Opticiens. Hoe werkt dat?
Wanneer u langskomt voor lenzen bekijkt uw Pearle opticien samen met u welke contactlenzen het beste bij u passen. U overloopt samen hoe u de lenzen het best aanbrengt, steekt ze samen in en haalt ze terug uit. Daarna krijgt u alle informatie over het onderhoud van de contactlenzen en tot slot krijgt u een gratis pakket lenzen mee, inclusief onderhoudsvloeistof en een lenzenhouder. U betaalt een borg van € 25. Deze krijgt u terug na de gratis eindcontrole. Ofwel als korting bij aankoop van een pakket. Ofwel in cash, indien u niet tevreden bent en de probeerset terugbrengt, samen met uw aankoopbon. [top]

Ik heb mijn ogen onlangs laten opmeten voor een bril. Kan ik die meting gebruiken voor mijn contactlenzen?
Nee, dit is niet mogelijk. Als uw ogen zijn gemeten om een bril te dragen, kan u deze gegevens niet gebruiken voor contactlenzen. Er moet een contactlensaanpassing uitgevoerd worden om na te gaan welk type contactlens uit het Pearle Opticiens-assortiment geschikt is voor uw ogen. Wij maakt het best online een afspraak bij uw gediplomeerde Pearle opticien. [top]

Kunnen jullie mij adviseren welke contactlens ik moet gebruiken?
Ja, onze gediplomeerde Pearle opticien staat voor u klaar. Zij of hij zal door middel van een contactlensaanpassing bepalen welk type lens geschikt voor u is. Wanneer u al contactlenzen draagt, wordt in de webshop van Pearle Opticiens per type lens een korte omschrijving vermeld met een aantal belangrijke specificaties. Hebt u nog vragen? Ga dan langs bij een Pearle Opticiens bij u in de buurt. [top]

Welke vloeistof moet ik bij mijn lenzen kiezen?
Onze iWear All-in 1 vloeistoffen [link] kan u in principe bij alle soorten zachte contactlenzen gebruiken. In de webshop van Pearle Opticiens wordt per type vloeistof een korte omschrijving vermeld met een aantal belangrijke specificaties. Hebt u nog vragen? Ga dan langs bij een Pearle Opticiens bij u in de buurt. [top]

Ik heb nu daglenzen, maar die vind ik duur. Welke lenzen zou u mij adviseren?
U kan in plaats van 7 dagen per week, natuurlijk ook 2 of 3 dagen per week daglenzen dragen en de overige dagen een bril. Wil u alle dagen contactlenzen blijven dragen? Dan zijn iWear-maandlenzen een goedkoper alternatief. U moet die dan wel dagelijks reinigen en desinfecteren. Ga langs bij een winkel van Pearle Opticiens bij u in de buurt voor advies. [top]

Ik ben op zoek naar een Pearle opticien in de buurt. Waar kan ik die vinden?
Vind een winkel door uw postcode of plaatsnaam in te geven. U kan ook gratis bellen naar 015 27 00 00. [top]

Ik ben verhuisd. Waar kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?
U kan uw adreswijziging doorgeven bij uw Pearle opticien of een e-mail sturen naar opticiens@pearle.be. Als u uw oude en nieuwe adresgegevens doorgeeft samen met het adres van het filiaal waar u uw laatste aankoop hebt gedaan, dan zorgen wij ervoor dat uw gegevens worden aangepast. Maakt u gebruik van iWear Direct? Dan geeft u beter uw nieuwe gegevens door via pearleopticiens@iweardirect.com of via 0800-77240. [top]

Heeft Pearle Opticiens een regeling met mijn ziekenfonds?
Ontdek meer over onze samenwerking met ziekenfondsen. Afhankelijk van uw ziekenfonds krijgt u een vergoeding voor uw montuur of brillenglazen. [top]

 

 

Vragen over online bestellen bij Pearle Opticiens


Welke producten kunnen online besteld worden?
Zonnebrillen, contactlenzen en vloeistoffen kunnen online besteld worden. [top]

Op welke manieren kan ik online betalen?
Een eenmalige bestelling van contactlenzen en zonnebrillen kan u online betalen via Visa of MasterCard, Bancontact/Mister Cash of Maestro. Sluit u online een iWear Direct-maandabonnement bij Pearle Opticiens af om maandelijks uw lenzen thuis te laten bezorgen? Dan betaalt u de eerste maand online. Daarna gebeuren de betalingen automatisch via domiciliëring. [top]

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn persoonlijke gegevens niet bewaard blijven?
Wanneer u een bestelling plaatst, krijgt u de mogelijkheid om een account aan te maken. U kan er ook voor kiezen die account niet aan te maken. In dat geval kan u uw bestelgeschiedenis niet online raadplegen en ook niet eenvoudig een herhaalbestelling plaatsen. [top]

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dit is mogelijk. Wanneer u een bestelling plaatst, kan u een bezorgadres kiezen dat afwijkt van het factuuradres. Doet u dat niet, dan wordt de bestelling afgeleverd op het hetzelfde adres als het factuuradres. Leveringen in het buitenland zijn niet mogelijk. [top]

Wat is de levertijd van mijn bestelling via de webshop van Pearle Opticiens?
Al uw bestellingen worden binnen 6 werkdagen op het door u opgegeven adres bezorgd. [top]

Hoeveel verzendkosten moet ik betalen bij Pearle Opticiens?
Er zijn geen verzendkosten verbonden aan het online bestellen bij Pearle Opticiens. [top]

Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?
Wanneer uw bestelling niet bezorgd is, kan u contact opnemen met de Pearle Opticiens Consumentenservice via webservice@pearleopticiens.be. [top]

Ontvang ik korting op mijn onlinebestelling?
Bij elk product dat u online bestelt, staat duidelijk vermeld of er een korting van toepassing is. [top]

Ik wil graag een kopie van mijn factuur. Hoe vraag ik deze aan?
Om een kopie van uw factuur aan te vragen, kan u een e-mail sturen naar webservice@pearleopticiens.be met vermelding van het ordernummer op uw factuur. Vermeld ook zeker uw naam en adresgegevens. U ontvangt dan een kopie van uw factuur via e-mail. [top]

Kan ik verschillende lenzen met elkaar combineren?
Al de te combineren contactlenzen kan u selecteren op de webshop. Indien u een andere combinatie wenst, kan u online een afspraak maken in één van onze winkels. [top]

Kan ik in de winkel, samen met de contactlensspecialist mijn lenzen via de webshop bestellen, zodat ze thuis worden bezorgd?
Nee, dit is niet mogelijk. U kan zich in de winkel wel direct aanmelden voor ons iWear Direct-programma. U ontvangt dan maandelijks uw lenzen thuis en uw betaling gebeurt maandelijks via domiciliëring. [top]

 

 

Vragen over terugsturen en annuleren


Kan ik mijn bestelling via de webshop annuleren?
Nee, dit is niet mogelijk. Zodra uw bestelling geplaatst is, wordt deze bij ons verwerkt. Om deze reden kan de bestelling niet geannuleerd worden. Uiteraard kan u de bestelling wel binnen 14 kalenderdagen terugsturen, waarna u uw geld teruggestort krijgt. [top]

Kan ik een online besteld product terugsturen?
Ja, dat is mogelijk. U kan een online bestelling binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst gratis terugsturen. De verpakking mag niet beschreven, incompleet of beschadigd zijn. Het is helaas niet mogelijk om dit via een Pearle Opticiens-winkel te laten verlopen. Om een bestelling terug te sturen, hebt u een Retourformulier en een Pearle retournummer nodig. Het Retourformulier ontving u samen met uw webshop-bestelling, het Pearle referentienummer kan u opvragen bij de Consumentenservice van Pearle Opticiens via webservice@pearleopticiens.be. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen. Via BPack kan u uw bestelling gratis terugsturen naar: Pearle Belgium – retouren online bestelling – Stationsstraat 102–108, 2800 Mechelen door uw pakketje af te geven in uw bpost kantoor. Vraag steeds een bewijsnummer, zonder bewijs van afgifte is er geen terugbetaling mogelijk. [top]

Hoe kan ik een contactlensabonnement (iWear Direct) stopzetten of opzeggen?
U kan in dat geval contact opnemen met de helpdesk van iWear Direct via 0800-77240 of pearleopticiens@iweardirect.com. [top]

Ik ben niet tevreden met mijn bestelling. Wat nu?
Wanneer u niet tevreden bent met uw bestelling kan u contact opnemen met de Consumentenservice van Pearle Opticiens via webservice@pearleopticiens.be. [top]

Ik heb de verkeerde lenzen ontvangen via de webshop. Hoe wordt dit opgelost?
U hebt de mogelijkheid om uw bestelling terug te sturen. De verpakking mag niet beschreven incompleet, geopend of beschadigd zijn. U hebt dan een retournummer nodig. U kan dit nummer opvragen bij de Consumentenservice van Pearle Opticiens via webservice@pearle.be. Het is helaas niet mogelijk om dit via een Pearle Opticiens-winkel te laten verlopen tenzij u al uw lenzen via iWear Direct ontvangt waarbij u maandelijks uw lenzen thuis ontvangt en uw betaling per maand via domiciliëring geschiedt. Als u geen iWear Direct-abonnement hebt, kan u uw bestelling terugsturen naar: Pearle Belgium – retouren online bestelling – Stationsstraat 102–108, 2800 Mechelen. [top]

Welke termijn hanteert Pearle Opticiens om mijn aankoopbedrag terug te betalen?
Het aankoopbedrag wordt binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van het teruggestuurde product teruggestort op uw bankrekeningnummer uit hoofde van Brilmij Groep. [top]

Hoeveel kosten de lenzen online bij Pearle Opticiens?
In de webshop staan de prijzen vermeld bij de contactlenzen. De prijzen vermeld op deze website, zijn de prijzen voor beide ogen, per maand, inclusief vloeistof en thuis geleverd via iWear Direct. De prijs van contactlenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en de vervangingsfrequentie. De contactlensspecialist van Pearle Opticiens kan u hier alles over vertellen. [top]

Zijn online bestelde contactlenzen goedkoper dan in de Pearle Opticiens?
Contactlenzen die u online bestelt, hebben dezelfde prijs als in de Pearle Opticiens-winkel. Ook als er kortingen van toepassing zijn. Het is wel mogelijk dat bepaalde contactlenzen die in de winkels verkrijgbaar zijn, niet online bij Pearle Opticiens besteld kunnen worden, zoals progressieve lenzen, harde lenzen. [top]

Is het mogelijk dat lenzen van Pearle Opticiens duurder zijn dan bij andere webshopaanbieders?
Ja, dat kan. Pearle Opticiens biedt namelijk als enige een compleet contactlensprogramma aan met gratis halfjaarlijkse controles, vloeistoffen, service en professionele oogzorg. U kan bovendien kiezen voor het iWear Direct-systeem. U betaalt dan 10% minder dan in de winkel. Uw lenzen worden maandelijks gratis thuisbezorgd (met om de 2 maanden vloeistof). U betaalt de lenzen via een maandelijkse domiciliëring. [top]

Mijn lenzen staan niet op de webshop, maar zijn wel in de winkel beschikbaar. Hoe kan dat?
Niet alle lenzen zijn online beschikbaar. Pearle Opticiens heeft alleen haar eigen assortiment lenzen en vloeistoffen online beschikbaar gesteld. [top]

Kan ik lenzenvloeistof apart online bestellen?
Door op vloeistoffen[link] te klikken, hebt u de keuze uit een aantal van onze meest verkochte vloeistoffen. Deze kan u direct online bestellen en bij u thuis laten bezorgen. [top]

Kan ik ook 1-maandlenzen bestellen of lenzen voor 2 maanden?
Wanneer u een product hebt geselecteerd, kan u bij ‘Selecteer leveringsmethode’ kiezen of u een abonnement wil of dat u eenmalig wil bestellen. Hier kan u zien voor welke gebruiksperiode de contactlens bestelbaar is. [top]

Hoe weet ik wat mijn as / cilinder / basiscurve (radius) afwijking is?
Uw contactlensgegevens staan altijd op het kartonnen doosje waarin de lenzen verpakt zijn. [top]

Is de levertijd van lenzen altijd binnen 6 dagen?
Voor de meeste lenzen geldt dat de levertijd binnen 6 dagen is. Voor lenzen met hogere sterktes kan het zijn dat de levertijd een aantal dagen langer is, omdat deze apart besteld moeten worden. [top]

Is de zonnebril ook in een andere kleur/maat te leveren?
Alle afgebeelde zonnebrillen die aangeboden worden op de webshop van Pearle Opticiens zijn leverbaar. Bedenk wel dat niet het volledige zonnebrilassortiment van Pearle Opticiens online te bestellen is. Voor andere kleuren of maten kan u voor advies terecht in één van onze winkels. [top]

 

 

 

Vragen over garanties en reparaties


Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde contactlenzen?

  • Voor lenzen besteld met aanpassing bij een Pearle opticien: in dit geval volgt er een proefperiode met daarin een controle. Gedurende deze proefperiode kan u lenzen proberen totdat de juiste lens gevonden is. Vervolgens wordt samen met de contactlensspecialist bepaald welk type lens voor u geschikt is. Daarna kan u overgaan tot de aankoop van bijvoorbeeld een halfjaarpakket via onze webshop. Mocht er onverhoopt een product- of materiaalfout aan het licht komen, dan kan u zich wenden tot uw Pearle opticien die de lens naar de fabrikant ter beoordeling zal opsturen. Wanneer er sprake is van een fabricagefout, ontvangt u uiteraard kosteloos nieuwe lenzen van Pearle Opticiens.
  • [top]
  • Lenzen besteld zonder aanpassing van de Pearle opticien: in dit geval geldt er geen garantie. U bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens voor hetgeen u bestelt. Mocht er onverhoopt een product- of materiaalfout aan het licht komen, dan kan u zich wenden tot uw Pearle Opticiens-winkel die de lens naar de fabrikant ter beoordeling zal opsturen. Wanneer er sprake is van een fabricagefout ontvangt u uiteraard kosteloos nieuwe lenzen van Pearle Opticiens.
  • [top]
Welke garanties gelden er voor mijn online bestelde zonnebril?
Op elke bril geeft Pearle Opticiens 2 jaar fabrieksgarantie. Defecten die zijn ontstaan door onjuist gebruik of slijtage, vallen niet onder deze garantie. Om gebruik te maken van garantie kan u terecht bij uw Pearle Opticiens-winkel die de bril zal beoordelen. Vergeet uw factuur niet. [top]

Wat moet ik doen wanneer mijn zonnebril hersteld moet worden?
Wanneer uw zonnebril onverhoopt defect is geraakt, kan u terecht bij uw Pearle Opticiens-winkel om te laten beoordelen of de bril hersteld kan worden. [top]

Waar kan ik terecht voor problemen over mijn contactlenzen?
Voor specifieke vragen over uw type contactlenzen kan u terecht bij uw gediplomeerde Pearle opticien. [top]

Waar kan ik terecht voor vragen over mijn contactlenzen?
Voor algemene vragen kan u bij elke winkel van Pearle Opticiens terecht. Welke Pearle opticien kan u contacteren? [top]

Ik bestelde via internet een zonnebril, maar die zit niet lekker. Kan ik hem in de winkel laten bijregelen?
Ja, dat kan! U bent altijd welkom in de winkel voor onderhoud en afstelling van uw (zonne)bril. [top]

 

Welke bril past het best bij welk gezicht?

Word fan op Facebook!
 

Contactlenzen thuis bezorgd
 

Budgetvriendelijke selectie
 

Brillen

Zonnebrillen

Gebruiksvoorwaarden | Disclaimer & privacy | Algemene voorwaarden | Sitemap
Copyright

 

Welkom bij Pearle Opticiens: Kies hier uw taal
 
Bienvenue sur Pearle Opticiens: Choisissez vortre langue