Veelgestelde vragen

Pearle Opticiens doet er alles aan om je zo volledig mogelijk te informeren. Blader door de antwoorden en laat je informeren. Heb je toch nog een vraag? Dan kan je uiteraard altijd bij onze gediplomeerde opticiens in onze winkels terecht. Zij of hij helpt je graag verder.

Vragen over brillen en contactlenzen

Door een hardingslaag aan te brengen op je brillenglazen, kunnen ze krasbestendig gemaakt worden. Dat is overigens alleen nodig bij kunststof glazen, want glazen van mineraal zijn al krasbestendig.

De Pearle opticien kan de lichtdoorlaatbaarheid van je brillenglazen tot bijna 100% verbeteren door ze te ontspiegelen. Ontspiegelde glazen zijn heel helder en laten meer licht door. Het lijkt dan net of er geen glazen in je bril zitten. Zo heb je geen last van hinderlijke lichtreflectie en is dat voor je omgeving ook niet geval.

Daglenzen zijn zachte contactlenzen die ontworpen zijn om 1 dag te dragen. Daarna worden ze weggegooid. Het voordeel van daglenzen is dat ze niet gereinigd en gedesinfecteerd hoeven te worden. Daglenzen zijn dus ideaal om af en toe te dragen (bijvoorbeeld in combinatie met een bril), tijdens het sporten of vakantieperiodes. Maar natuurlijk kan je ook elke dag daglenzen dragen. Wil je overstappen op een ander lenstype? Maak online een afspraak bij jouw gespecialiseerde opticien.

Een progressieve (of multifocale) bril zorgt ervoor dat je zowel veraf als dichtbij goed ziet én dat er een vloeiende overgang is tussenin. Ideaal als je als bijziende ook last begint te krijgen van verziendheid. Meestal vermindert vanaf 40 jaar namelijk de elasticiteit van onze ooglens zodat we dan eigenlijk ook een leesbril nodig hebben. Een progressieve bril is dan de ideale oplossing om beide problemen op te vangen met één bril.

Een enkelvoudige bril (ook wel unifocale bril) gebruik je om goed te zien in de verte OF dichtbij.

Dioptrie is een aanduiding van de sterkte van de glazen of contactlenzen. Ze wordt uitgedrukt in een positief of negatief cijfer.

Als je verziend bent, zie je in de verte goed. Lezen is dan wel een probleem. Je hebt dan een bril of contactlenzen met +sterkte nodig.

Als je bijziend bent, dan zie je dichtbij goed. Het beeld valt dan vóór het netvlies. Omdat daardoor van elk punt een vlekje op het netvlies ontstaat, wordt het beeld wazig. Dit vlekje heet een verstrooiingsfiguur. De ondertiteling op televisie of borden langs de weg worden dan onleesbaar. De gevolgen van bijziendheid zijn te verhelpen met een bril of contactlenzen met -sterkte.

Presbyopie is een oogafwijking die voorkomt bij oudere mensen. De ooglens wordt dan stugger, met verziendheid als resultaat. Concreet betekent dat dit dat je dichtbij niet meer goed ziet. Je hebt dan een bril of contactlenzen met +sterkte nodig.

Myopie is een synoniem voor bijziendheid. Als je bijziend bent, dan zie je dichtbij goed. Het beeld valt dan vóór het netvlies. Omdat daardoor van elk punt een vlekje op het netvlies ontstaat, wordt het beeld wazig. Dit vlekje heet een verstrooiingsfiguur. De ondertiteling op televisie of borden langs de weg worden dan onleesbaar. De gevolgen van bijziendheid zijn te verhelpen met een bril of contactlenzen met -sterkte.

Hypermetropie is een oogafwijking waarbij je niet scherp kan zien door een te groot oog of een oog dat niet goed werkt. Verziendheid is dan het resultaat. Je ziet dan goed in de verte, maar niet dichtbij. Je kan verziendheid oplossen met een bril of contactlenzen met +sterkte.

Als je kleurenblind bent, kan je bepaalde kleuren niet van elkaar onderscheiden. Meestal zijn dat rood en groen. Kleurenblindheid is erfelijk bepaald. Denk je dat je kleurenblind bent? Doe dan snel de test.

Wanneer je een product hebt geselecteerd, kan je in de productomschrijving en de specificaties zien wat de specifieke eigenschappen zijn van de gekozen contactlenzen. De prijs van contactlenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en de vervangingsfrequentie. Jouw Pearle opticien kan je hier alles over vertellen.

Vragen over Pearle Opticiens

In bijna alle gevallen kunnen wij jouw bestelling binnen 3 dagen afleveren. Voor enkelvoudige glazen, is het soms mogelijk om deze binnen het uur al klaar te maken. Voor progressieve glazen bedraagt de levertijd 7 tot 14 dagen.

De prijs van een bril is afhankelijk van het montuur en het glas dat je kiest. Om te kunnen bepalen welk glas het beste bij je past, is een oogmeting nodig. Bij Pearle Opticiens kan je een uitgebreide oogmeting laten uitvoeren, zonder eerst een afspraak te maken. Voor een deskundig advies verwelkomen wij je graag in één van onze winkels. Pearle Opticiens heeft ook een speciaal gamma met superscherpe prijzen. Ontdek de budgetvriendelijke selectie voor unifocaal.

Een oogmeting is enkel betalend (€20) indien je de correctiegegevens wil meenemen zonder onmiddellijke aankoop van een bril, optische glazen of lenzen. Indien je de gegevens wil meenemen, zonder aankoop, krijg je een waardebon t.w.v. €20 na de betaling. Deze korting is geldig op een bril, optische glazen of lenzen. Cumuleerbaar met andere acties. De bon is persoonlijk op naam, niet overdraagbaar. 1 maand geldig in alle Pearle winkels in België.

Als een van ’s wereld grootste netwerk van opticiens heeft Pearle Opticiens met de bekendste contactlensleveranciers afspraken gemaakt dat wij hun beste lenzen mogen verkopen onder het iWear-label. Het iWear-assortiment bestaat dan ook uit de meest innovatieve contactlenzen en vloeistoffen van dit moment.

Wanneer je langskomt voor lenzen bekijkt jouw Pearle opticien samen met jou welke contactlenzen het beste bij je passen. Je overloopt samen hoe je de lenzen het best aanbrengt, steekt ze samen in en haalt ze terug uit. Daarna krijg je alle informatie over het onderhoud van de contactlenzen en tot slot krijg je een gratis pakket lenzen mee, inclusief onderhoudsvloeistof en een lenzenhouder. Je betaalt een borg van € 25. Deze krijg je terug na de gratis eindcontrole. Ofwel als korting bij aankoop van een halfjaarpakket. Ofwel in cash, indien je niet tevreden bent en de probeerset terugbrengt, samen met je aankoopbon.

Nee, dit is niet mogelijk. Als je ogen zijn gemeten om een bril te dragen, kan je deze gegevens niet gebruiken voor contactlenzen. Er moet een contactlensaanpassing uitgevoerd worden om na te gaan welk type contactlens uit het Pearle Opticiens-assortiment geschikt is voor jouw ogen. We raden je aan online een afspraak te maken bij jouw gediplomeerde Pearle opticien.

Ja, onze gediplomeerde Pearle opticien staat voor je klaar. Zij of hij zal door middel van een contactlensaanpassing bepalen welk type lens geschikt voor je is. Wanneer je al contactlenzen draagt, wordt in de webshop van Pearle Opticiens per type lens een korte omschrijving vermeld met een aantal belangrijke specificaties. Heb je nog vragen? Ga dan langs bij een Pearle Opticiens bij jou in de buurt.

Onze iWear All-in 1 vloeistoffen [link] kan je in principe bij alle soorten zachte contactlenzen gebruiken. In de webshop van Pearle Opticiens wordt per type vloeistof een korte omschrijving vermeld met een aantal belangrijke specificaties. Heb je nog vragen? Ga dan langs bij een Pearle Opticiens bij jou in de buurt.

Je kan in plaats van 7 dagen per week, natuurlijk ook 2 of 3 dagen per week daglenzen dragen en de overige dagen een bril. Wil je alle dagen contactlenzen blijven dragen? Dan zijn iWear-maandlenzen een goedkoper alternatief. Je moet die dan wel dagelijks reinigen en desinfecteren. Ga langs bij een winkel van Pearle Opticiens bij jou in de buurt voor advies.

Vind een winkel door je postcode of plaatsnaam in te geven. Je kan ook gratis bellen naar 015 27 00 00.

Je kan je adreswijziging doorgeven bij jouw Pearle opticien of een e-mail sturen naar [email protected]. Als je je oude en nieuwe adresgegevens doorgeeft samen met het adres van het filiaal waar je je laatste aankoop hebt gedaan, dan zorgen wij ervoor dat je gegevens worden aangepast. Maak je gebruik van iWear Direct? Dan geef je beter je nieuwe gegevens door via [email protected] of via 0800-77240.

Ontdek meer over onze samenwerking met ziekenfondsen. Afhankelijk van je ziekenfonds krijg je een vergoeding voor jouw montuur of brillenglazen.

In onze winkels kan betaald worden met volgende betaalmiddelen:

  • Contant
  • Bancontact (Maestro)
  • Kredietkaarten (Visa, Mastercard, American Express)
  • Supreme Award cheques
  • Sodexo Cadeaucheques

Vragen over online bestellen bij Pearle Opticiens

Op 5 september hebben wij een nieuwe website gelanceerd. Met de komst van de nieuwe website is het nodig om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit kun je doen door te klikken op ‘wachtwoord resetten’ op de inlogpagina.

Zonnebrillen en contactlenzen kunnen online besteld worden.

In onze webshop kan u gemakkelijk en snel een bestelling plaatsen. Kies het gewenste artikel in de categorie lenzen of zonnebrillen en bevestig uw keuze met de knop ‘Voeg toe aan winkelmand’. De (zonne)brillen op sterkte zijn nog niet online verkrijgbaar. Artikelen die wij standaard op voorraad hebben, zoals zonnebrillen, worden direct in de winkelmand geplaatst. Bestelt u lenzen, dan vragen wij om uw oogmeetgegevens in te vullen. Deze vindt u op uw recept met de resultaten van uw oogtest of als u al eerder een bestelling hebt geplaatst, kunt u een herhaal aankoop doen. Na het invullen van de oogmeetgegevens worden de lenzen direct in de winkelmand geplaatst. Bent u klaar met winkelen? Dan kan u eventueel een kortingsvoucher inwisselen in de winkelmand en uw bestelling betalen. Kies vervolgens hoe u online wilt betalen: Creditcard (VISA, MasterCard en American Express) of Bancontact/Mister Cash. Na het afronden van uw online bestelling krijgt u een orderbevestiging per e-mail. Uw orderhistorie vindt u gemakkelijk terug in Mijn account.

Je kan bij Pearle Opticiens op een of meer van de volgende manieren betalen:

Via Bancontact/Mister Cash. Bij deze betaalmethode kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af via jouw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Voor deze betaalmethode is een positief saldo op je bankrekening vereist.

 

Via creditcard (Visa, MasterCard en American Express). Om jouw creditcardgegevens te beschermen, worden je volledige gegevens gecodeerd via SSL-servers en verstuurd en zijn deze zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Over het algemeen geldt bij alle betalingen per creditcard de volgende regeling: Bij misbruik van een creditcard door een onrechtmatige persoon kun je bij jouw creditcardmaatschappij bezwaar maken. In geval van misbruik wordt het bedrag terugbetaald. De meeste creditcardmaatschappijen dragen óf alle kosten óf beperken de aansprakelijkheid tot een eigen risico van niet meer dan 50 euro.

 

Sluit je online een iWear Direct-maandabonnement bij Pearle Opticiens af om maandelijks je lenzen thuis te laten bezorgen? Dan reken je de eerste maand online af. Daarna gebeuren de betalingen automatisch via domiciliëring.

Wanneer je een bestelling plaatst, krijg je de mogelijkheid om een account aan te maken. Je kan er ook voor kiezen die account niet aan te maken. In dat geval kan je je bestelgeschiedenis niet online raadplegen en ook niet eenvoudig een herhaalbestelling plaatsen.

Ja, dit is mogelijk. Wanneer je een bestelling plaatst, kan je een bezorgadres kiezen dat afwijkt van het factuuradres. Doe je dat niet, dan wordt de bestelling afgeleverd op het hetzelfde adres als het factuuradres. Leveringen in het buitenland zijn niet mogelijk.

Voor zonnebrillen en de meeste contactlenzen geldt: op werkdagen voor 22.00 uur besteld, is morgen in huis.
Bij het bestellen van je lenzen wordt aangegeven wanneer je ze ontvangt.
Bestel je in het weekend? Dan wordt jouw bestelling op dinsdag geleverd. 
Bestel je zowel (een) zonnebril(len) als contactlenzen? Dan geldt de langste levertijd.

Bestel je combinaties van verschillende bezorgtijden dan geldt de langste levertijd.

 

Er zijn geen verzendkosten verbonden aan het online bestellen bij Pearle Opticiens.

Het kan zijn dat de orderbevestiging in je spambox terecht is gekomen. Zo niet, neem dan contact op met onze klantenservice via de mail: [email protected]

Wanneer je bestelling verzonden wordt, ontvang je automatisch een e-mail met daarin de Track & Trace code van je bestelling. Alle producten worden met PostNL verstuurd. De verzending met PostNL neemt één tot twee werkdagen in beslag, na ontvangst van de Track & Trace code.

Heb je de maandelijkse levering van uw iWear Direct lenzen niet tijdig ontvangen dan kan je contact opnemen met de klantenservice van iWear Direct via [email protected] of telefonisch via 0800-77240.

Heb je een eenmalige bestelling geplaatst via onze webshop, die niet is geleverd dan kun je contact opnemen via de e-mail [email protected]

Bij elk product dat je online bestelt, staat duidelijk vermeld of er een korting van toepassing is.

Om een kopie van je factuur aan te vragen, kan je een e-mail sturen naar [email protected] met vermelding van het ordernummer op je factuur. Vermeld ook zeker je naam en adresgegevens. Je ontvangt dan een kopie van jouw factuur via e-mail.

Al de te combineren contactlenzen kan je selecteren op de webshop. Indien je een andere combinatie wenst, kan je online een afspraak maken in één van onze winkels.

Nee, dit is niet mogelijk. Je kan je in de winkel wel direct aanmelden voor ons iWear Direct-programma. Je ontvangt dan maandelijks je lenzen thuis en je betaling gebeurt maandelijks via domiciliëring.

In de webshop staan de prijzen vermeld bij de contactlenzen. De prijzen vermeld op deze website, zijn de prijzen voor beide ogen, per maand, inclusief vloeistof en thuis geleverd via iWear Direct. De prijs van contactlenzen hangt af van het materiaal, de zuurstofdoorlaatbaarheid en de vervangingsfrequentie. De contactlensspecialist van Pearle Opticiens kan je hier alles over vertellen.

Contactlenzen die je online bestelt, hebben dezelfde prijs als in de Pearle Opticiens-winkel. Ook als er kortingen van toepassing zijn. Het is wel mogelijk dat bepaalde contactlenzen die in de winkels verkrijgbaar zijn, niet online bij Pearle Opticiens besteld kunnen worden, zoals progressieve lenzen, harde lenzen.

Ja, dat kan. Pearle Opticiens biedt namelijk als enige een compleet contactlensprogramma aan met halfjaarlijkse controles, vloeistoffen, service en professionele oogzorg. Je kan bovendien kiezen voor het iWear Direct-systeem. Je betaalt dan 10% minder dan in de winkel. Je lenzen worden maandelijks gratis thuisbezorgd (met om de 2 maanden vloeistof). Je betaalt de lenzen via een maandelijkse domiciliëring.

Niet alle lenzen zijn online beschikbaar. Pearle Opticiens heeft alleen haar eigen assortiment lenzen en vloeistoffen online beschikbaar gesteld.

Wanneer je een product hebt geselecteerd, kan je bij ‘Selecteer leveringsmethode’ kiezen of je een abonnement wil of dat je eenmalig wil bestellen. Hier kan je zien voor welke gebruiksperiode de contactlens bestelbaar is.

Je contactlensgegevens staan altijd op het kartonnen doosje waarin de lenzen verpakt zijn.

Voor de meeste lenzen geldt dat de levertijd binnen 6 dagen is. Voor lenzen met hogere sterktes kan het zijn dat de levertijd een aantal dagen langer is, omdat deze apart besteld moeten worden.

Alle afgebeelde zonnebrillen die aangeboden worden op de webshop van Pearle Opticiens zijn leverbaar. Bedenk wel dat niet het volledige zonnebrilassortiment van Pearle Opticiens online te bestellen is. Voor andere kleuren of maten kan je voor advies terecht in één van onze winkels.

Vragen over terugsturen en annuleren

Nee, dit is niet mogelijk. Zodra je bestelling geplaatst is, wordt deze bij ons verwerkt. Om deze reden kan de bestelling niet geannuleerd worden. Uiteraard kan je de bestelling wel binnen 14 kalenderdagen terugsturen, waarna je je geld teruggestort krijgt.

Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder reden de overeenkomst te herroepen. Gebruik hiervoor het retourformulier of het modelformulier voor herroepingsrecht.

Je hebt twee mogelijkheden om een product retour te sturen.
1. Lever dit retourpakket in bij uw dichtstbijzijnde Bpostkantoor en vermeld dat het kosteloos terug moet naar Pearle Opticiens met Retour Retail. Vraag steeds een bewijsnummer, zonder bewijs van afgifte is er geen terugbetaling mogelijk.

2. Óf je kunt het pakket inleveren bij een van onze winkels. 

Om een bestelling terug te sturen, hebt u een retourformulier nodig. Het retourformulier ontving je samen met jou webshop-bestelling. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen.

Het aankoopbedrag wordt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het teruggestuurde product teruggestort op jouw bankrekeningnummer door de Brilmij Groep.

Je kan in dat geval contact opnemen met de helpdesk van iWear Direct via 0800-77240 of [email protected].

Indien je niet tevreden bent over de geleverde lenzen die je maandelijks ontvangt van iWear Direct dan kan je contact opnemen met de klantenservice van iWear Direct via [email protected] of telefonisch via  0800-77240.


Ben je niet tevreden over de levering van uw webshopbestelling, dan kun je contact opnemen via de e-mail [email protected].

Neem eerst contact op met onze klantenservice via de e-mail [email protected]. Hierna kan je je pakket terug sturen. De klantenservice zal na ontvangst van het teruggestuurde artikel het nieuwe pakket verzenden.


Je hebt twee mogelijkheden om een product te retourneren.
1. Lever dit retourpakket in bij uw dichtstbijzijnde Bpostkantoor en vermeld dat het kosteloos terug moet naar Pearle Opticiens met Retour Retail. Vraag steeds een bewijsnummer, zonder bewijs van afgifte is er geen terugbetaling mogelijk.

2. Óf je kunt het pakket inleveren bij een van onze winkels. 

Om een bestelling terug te sturen, hebt u een retourformulier nodig. Het retourformulier ontving je samen met jou webshop-bestelling. Gelieve het retourformulier steeds volledig in te vullen.

Het retourformulier is met je online bestelling meegeleverd. Zit hij er toch niet bij? Dan kan je het hier downloaden.

Het aankoopbedrag wordt binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het teruggestuurde product teruggestort op uw bankrekeningnummer door de Brilmij Groep.

Vragen over garanties en reparaties

Voor lenzen besteld met aanpassing bij een Pearle opticien: in dit geval volgt er een proefperiode met daarin een controle. Gedurende deze proefperiode kan je lenzen proberen totdat de juiste lens gevonden is. Vervolgens wordt samen met de contactlensspecialist bepaald welk type lens voor jou geschikt is. Daarna kan je overgaan tot de aankoop van bijvoorbeeld een halfjaarpakket via onze webshop. Mocht er onverhoopt een product- of materiaalfout aan het licht komen, dan kan je je wenden tot jouw Pearle opticien die de lens naar de fabrikant ter beoordeling zal opsturen. Wanneer er sprake is van een fabricagefout, ontvang je uiteraard kosteloos nieuwe lenzen van Pearle Opticiens.

Lenzen besteld zonder aanpassing van de Pearle opticien: in dit geval geldt er geen garantie. Je bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens voor hetgeen je bestelt. Mocht er onverhoopt een product- of materiaalfout aan het licht komen, dan kan je je wenden tot jouw Pearle Opticiens-winkel die de lens naar de fabrikant ter beoordeling zal opsturen. Wanneer er sprake is van een fabricagefout ontvang je uiteraard kosteloos nieuwe lenzen van Pearle Opticiens.

Op elke bril geeft Pearle Opticiens 2 jaar fabrieksgarantie. Defecten die zijn ontstaan door onjuist gebruik of slijtage, vallen niet onder deze garantie. Om gebruik te maken van garantie kan je terecht bij jouw Pearle Opticiens-winkel die de bril zal beoordelen. Vergeet je factuur niet.

Wanneer je zonnebril onverhoopt defect is geraakt, kan je terecht bij jouw Pearle Opticiens-winkel om te laten beoordelen of de bril hersteld kan worden.

Voor specifieke vragen over je type contactlenzen kan je terecht bij jouw gediplomeerde Pearle opticien.

Voor algemene vragen kan je bij elke winkel van Pearle Opticiens terecht. Welke Pearle opticien kan je contacteren?

Ja, dat kan! Je bent altijd welkom in de winkel voor onderhoud en afstelling van je (zonne)bril.

Vragen over Persoonsgegevens

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (hierna: AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). In de AVG zijn regels opgenomen over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens. De AVG vraagt meer transparantie van bedrijven over hoe zij persoonsgegevens verwerken. Mensen krijgen meer mogelijkheden om voor zichzelf op te komen bij de verwerking van hun gegevens. Hun privacy rechten worden namelijk versterkt en uitgebreid. Voor meer informatie kun je terecht op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Pearle verzamelt onder andere je naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, e-mailadres, oogmeetgegevens, betaalgegevens, IP-adres, en gegevens verstrekt door cookies.

Pearle heeft deze gegevens nodig voor het optimaliseren van haar producten en services, en om de dienstverlening te verbeteren en te personaliseren.

Pearle gebruikt de gegevens die zij verzamelt voor de volgende doeleinden:

  • Klantenservice
  • Communicatie en marketing
  • Statistische doeleinden
  • Geautomatiseerde gegevensverwerking

Ja. Om ervoor te zorgen dat deze gegevens wel veilig gebruikt worden, heeft zij een verwerkersovereenkomst met deze partijen. Gegevens worden gedeeld indien dit noodzakelijk is voor de dienstverlening.

Pearle gaat zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om. Pearle gebruikt diverse beveiligingsmethoden en -procedures om jouw persoonsgegevens te beschermen tegen onbevoegde toegang, onbevoegd gebruik of openbaarmaking.

Pearle bewaart de persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het aanbieden van haar producten en het uitvoeren van haar services.

Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Inzage Persoonsgegevens’ en aangeven dat je inzage wilt in je gegevens. Onze klantenservice streeft ernaar je verzoek binnen 1 maand te verwerken. Je kunt je gegevens inzien in een van onze winkels. Bekijk hoe je je gegevens kunt meenemen onder het kopje ‘Recht op dataportabiliteit’.

Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Verwijderen Persoonsgegevens’ en aangeven dat je je gegevens wilt laten verwijderen. Onze klantenservice streeft ernaar jouw verzoek binnen 1 maand te verwerken. Indien je je gegevens volledig laat verwijderen, kunnen jouw historische gegevens niet meer door Pearle/ etc. geraadpleegd worden.

Je kunt altijd het online contactformulier invullen met als onderwerp ‘Overdragen Persoonsgegevens’ en aangeven dat je je gegevens wilt laten overdragen naar jezelf. Onze klantenservice streeft ernaar jouw verzoek binnen 1 maand te verwerken.

Voor vragen over het gebruik van persoonsgegevens kun je het online contactformulier invullen.