Veilig winkelen bij Pearle

Om op een veilige manier onze winkels opnieuw te openen, hebben we onze winkels ingericht volgens strikte richtlijnen en protocollen die we hebben opgesteld met onze branchevereniging en Comeos. Veilig en verantwoord. Zodat we de gezondheid van onze klanten én medewerkers kunnen blijven waarborgen.

Om de situatie zo aangenaam mogelijk te houden voor iedereen, willen we je vragen zeker een afspraak te maken.
Zo ben je ook zeker dat je meteen geholpen wordt.

Eventuele vragen & antwoorden vind je onderaan deze pagina.

Wil je langskomen bij één van onze winkels?

Maak dan bij voorkeur een afspraak via onze website.
Of bel naar je winkel om een afspraak vast te leggen.

Maak een afspraak

Onze maatregelen op een rijtje:

Vragen rond het winkelbezoek

Onze winkels zijn tijdens reguliere openingstijden geopend (met uitzondering van zondagen, koopavonden en feestdagen). Je kan bij ons terecht voor:

  • Kiezen of bestellen van een bril en/of zonnebril
  • Het ophalen van een bril, zonnebril, lenzen en/of lenzenvloeistof
  • Reparatie en/of het afstellen van bril en/of zonnebril 

Uiteraard ben je ook welkom voor specifieke vragen, al willen wij je dan wel vragen een afspraak te maken. Zo vermijden we een toeloop en is de situatie voor iedereen veiliger.

In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.
* Helaas kunnen we nog geen lenzen aanmeten of lenscontroles uitvoeren.

Kom bij voorkeur alleen naar de winkel. Indien u extra hulp nodig heeft, kunnen wij maximaal 1 extra persoon toelaten in de winkel. Dit mag een partner zijn of een inwonend familielid. 

We vragen u op tijd aanwezig te zijn bij uw gemaakte afspraak. Dit om te voorkomen dat we met teveel mensen tegelijkertijd in een winkel zullen staan.
In de winkel is een wachtplek waar u plaats kunt nemen. Is deze op moment van aankomst al bezet? Dan vragen we u om even buiten te wachten.

In de oogmeetruimte mag maar één klant naar binnen. De eventuele andere persoon kan buiten de ruimte wachten. Indien de tweede persoon wel gewenst is bij bijvoorbeeld een kind of indien de tweede persoon nodig is voor vertaling, kan deze mee binnen, maar moet telkens de 1,5m afstand gerespecteerd blijven.

Ja, wij werken bij voorkeur met afspraak voor een winkelbezoek. Vermits er maar een beperkt aantal mensen in de winkel binnen mag, willen wij wachtrijen vermijden. Klanten die een afspraak hebben gemaakt krijgen uiteraard voorrang op klanten zonder afspraak.

Dit kan via het directe telefoonnummer van de winkel of via onze website. Je kan een afspraak maken voor:

  • Het passen van een bril en/of zonnebril
  • Het ophalen van een bril, zonnebril, lenzen en/of lenzenvloeistof
  • Reparatie en/of het afstellen van bril en/of zonnebril
  • Een oogmeting voor een bril

Uiteraard ben je ook welkom voor specifieke vragen. In alle gevallen houden wij 1,5 meter afstand van elkaar en van onze klanten.

* Helaas kunnen we nog geen lenzen aanmeten of lenscontroles uitvoeren.

Ja, je moet een afspraak inplannen voor een oogmeting voor een bril*. Dit kan via het directe telefoonnummer van de winkel of via onze website.

* Helaas kunnen we nog geen lenzen aanmeten of lenscontroles uitvoeren.

We kunnen op dit moment geen gebruik maken van onze PD meter, omdat we daarbij geen 1,5 meter afstand kunnen houden. We maken gebruik van je reeds bekende PD-waarden. Indien dat niet kan, markeren we de PD-waarden op het demo glas en controleren we of deze juist zijn, of toch anders moeten.

Onze medewerkers treffen de volgende maatregelen, voor zichzelf, maar ook voor jouw gezondheid:

  • We geven je tijdelijk geen hand bij binnenkomst of bij afscheid;
  • We houden (tenminste) 1,5 meter afstand;
  • Bij de ingang staat voor onze klanten desinfecterende handgel;
  • Wij wassen onze handen (20 seconden) regelmatig en grondig met zeep;
  • Wij reinigen na gebruik al onze winkelapparatuur en materialen waarmee klanten in contact zijn gekomen;
  • Alle brillen en zonnebrillen worden na gebruik gereinigd;
  • Hoesten en niezen doen we aan de binnenzijde van onze elleboog;
  • We vragen je zoveel mogelijk met bankkaart te betalen. Na je bezoek desinfecteren wij altijd onze betaalterminal.
  • We vragen de klanten hun eigen balpen mee te brengen om een ontvangstbewijs af te tekenen. Wij mogen immers geen balpen doorgeven omdat het een risico op besmetting met zich meebrengt.

Bij Pearle is iedereen altijd welkom, maar ervaar je de klachten die zijn omschreven als symptomen van het Coronavirus (verkouden, keelpijn, benauwd of andere klachten), dan vragen wij je om thuis te blijven. Een week nadat de klachten over zijn, ben je uiteraard weer welkom bij ons.

De bril wordt voor het afstellen eerst goed gereinigd door de winkelmedewerker. Vervolgens kan je de bril zelf opzetten. We vragen je om de haren en/of het oor opzij te doen, zodat onze winkelmedewerker goed kan bekijken of de bril goed zit. Als deze toch nog verder aangepast moet worden, reinigen we de bril eerst voor we hem opnieuw aan je geven. Zo gaan we door tot de bril goed zit. Gereedschappen zoals een tang en schroevendraaier worden uiteraard ook gereinigd.

Je mag maximaal 5 monturen of zonnebrillen aanduiden om te passen. Deze worden in een bakje naar je toegebracht, zodat je de brillen kunt passen. Na het passen worden deze monturen grondig gereinigd voor eventuele volgende klanten.

Je bril kan zeker thuisgestuurd worden. Wil je hem toch liever op komen halen in de winkel? Dan kan je een nieuwe afspraak inplannen zodra je een bericht hebt ontvangen van de winkel dat de bril gereed is.

We voeren opnieuw oogmetingen uit. Maak liefst een afspraak voor je naar de winkel gaat. Er wordt telkens gewerkt met een afstand van 1,5m tussen klant en medewerker.

Helaas kunnen wij tijdelijk geen contactlensaanmetingen & controles uitvoeren. De FOD Volksgezondheid stelt een regel waarbij mensen 1,5 meter afstand van elkaar moeten nemen. Wij moeten ons daar aan houden, voor de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten. Neem bij spoed contact op met jouw eigen huisarts. Deze kan je doorverwijzen naar de optometrist of oogarts in het ziekenhuis.

Contactlenzenzonnebrillenlenzenvloeistof en een enkelvoudige bril op sterkte kan je online bestellen. We bezorgen gratis en je kunt ook gratis retourneren. De levertijden kunnen wel vertraagd zijn vanwege het coronavirus. Staan de contactlenzen die je normaliter draagt van Pearle er niet tussen? Vul dan dit online formulier in, dan kunnen we je snel verder helpen.

Er zeker van zijn dat je niet zonder lenzen zit? Dan kan je ons lenzenabonnement overwegen. Dan worden je lenzen (en vloeistof!) thuisgestuurd. Het abonnement is maandelijks opzegbaar

Ook zijn onze winkels volgens reguliere openingstijden geopend. 

Ja, het lenzenabonnement loopt door, dus je blijft elke maand je lenzen en eventueel vloeistof ontvangen. Heb je een abonnement en is je vloeistof eerder op? Of heb je andere vragen over je lenzenabonnement? Neem dan contact met ons op via 015 27 19 80 (gratis, op werkdagen tussen 09:00 en 17:00), dan helpen we je graag verder.

Vragen rond de webshop

Als de betaling gelukt is, is het meteen van je rekening gegaan en krijg je een bevestigingsmail.

Je kan daglenzen per 1, 3, 6 of 12 maanden bestellen. Of je kan ook een abonnement afsluiten.

Bij een korting 3+1 moet je minimum 4 dozen bestellen. (12 maand voor maandlenzen 3 maand voor daglenzen) dan verrekent het systeem automatisch de korting.

Bij maandlenzen moet je altijd per 2 ogen bestellen. Bij maandlenzen zitten de lenzen per 6 verpakt, dus bestel je meteen voor 6 maanden. Bij daglenzen: kan je voor 1 oog bestellen en heb je de keuze uit een bestelling voor 1 of voor 3 maand.

Zorg dat je altijd in Google Chrome werkt voor het beste resultaat.

Om deze te bestellen, moet je eerst de basiscurve ingeven en vervolgens pas de sterkte. Indien je dit niet zo doet, kan je problemen met het systeem ervaren.

Neen, in het menu waar automatisch ‘ik wil een abonnement’ geselecteerd is, kan je rechts klikken op het pijltje. Dan komen er ook andere opties tevoorschijn.  

De lenzen die je niet op de webshop terugvindt, kan je via volgend formulier toch nog bestellen. Hier vind je ook de verdere uitleg rond deze procedure.

Dat kan, via volgende pagina

Dat is jammer genoeg niet mogelijk.

Neen, in het menu waar de optie 'ik wil een abonnement' automatisch geselecteerd is, kan u op het pijltje naar rechts duwen. Vervolgens zullen andere opties verschijnen.